Výchozí role na online schůzce a další nastavení Teams

Správce Microsoftu 365 v organizaci může nastavit jako výchozí roli ve schůzkách účastníka tak, aby nastavení nemuseli provádět organizátoři schůzky. Může také umožnit vlastníkům týmu odstraňovat i cizí příspěvky v kanálech. Může též zakázat účastníkům požádat o řízení. Dále může nastavit možnost účasti hostů mimo organizaci v týmech.

Nastavení výchozí role účastníka na schůzkách

Ve školách se učitelé potýkají s možností studenta ztlumit ostatní včetně učitele. Předejít ztlumování lze nastavením studentů do role účastníka. Nastavení lze provést pro jednotlivé studenty nebo v možnostech schůzky pro všechny s výjimkou organizátora.

Správce Office 365 může nastavit v organizaci výchozí nastavení uživatelů schůzky (s výjimkou organizátora) do role účastníka:

  • Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
  • V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
  • V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
  • V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Schůzky a vybereme volbu Zásady schůzek.
  • V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
  • V sekci Účastníci a hosté v poli Role, které mají na schůzkách práva prezentujícího vybereme volbu Organizátoři, ale uživatelé to nemusí brát v potaz.
  • Klikneme do tlačítka Uložit.

Nově založené schůzky budou mít v možnostech schůzky nadále nastavenu v polí Kdo může prezentovat výchozí hodnotu Jenom já.

Umožnění odstraňovat cizí příspěvky v kanálech

Učitelé v roli vlastníka týmu vítají možnost odstranění příspěvků studentů – členů týmu.

Tato možnost je dostupná po nastavení Office 365 v organizaci:

  • Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
  • V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
  • V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
  • V centru pro správu Teams v levém panelu klikneme do volby Zásady zasílání zpráv.
  • V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
  • Zapneme pole Vlastníci mohou odstraňovat odeslané zprávy.
  • Klikneme do tlačítka Uložit.

Zákaz žádosti o řízení

V průběhu výkladu mohou učitele rušit (často nechtěné) žádosti o předání řízení. Správce Office 365 může vypnout možnost žádostí:

  • Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
  • V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
  • V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
  • V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Schůzky a vybereme volbu Zásady schůzek.
  • V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
  • V sekci Sdílení obsahu vypneme pole Povolit účastníkům požádání o řízení nebo jeho předání.
  • Klikneme do tlačítka Uložit.

Umožnění hostů mimo organizaci v týmech

Aby se mohli hosté mimo organizaci stát členy týmů, musí být v organizaci povolen správcem Office 365 přístup hostů:

  • Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
  • V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
  • V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
  • V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Nastavení na úrovni organizace a vybereme volbu Přístup hosta.
  • V horní části stránky zapneme volbu Povolit hosta v aplikaci Teams.
  • Zapnutí je aktivní s časových odstupem až 24 hodin.
  • Klikneme do tlačítka Uložit.

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: