Výchozí role na online schůzce a další nastavení Teams
Správce Microsoftu 365 v organizaci může nastavit jako výchozí roli ve schůzkách účastníka tak, aby nastavení nemuseli provádět organizátoři schůzky. Může také umožnit vlastníkům týmu odstraňovat i cizí příspěvky v kanálech. Může též zakázat účastníkům požádat o řízení. Dále může nastavit možnost účasti hostů mimo organizaci v týmech.
Nastavení výchozí role účastníka na schůzkách
Ve školách se učitelé potýkají s možností studenta ztlumit ostatní včetně učitele. Předejít ztlumování lze nastavením studentů do role účastníka. Nastavení lze provést pro jednotlivé studenty nebo v možnostech schůzky pro všechny s výjimkou organizátora.
Správce Office 365 může nastavit v organizaci výchozí nastavení uživatelů schůzky (s výjimkou organizátora) do role účastníka:
- Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
- V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
- V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
- V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Schůzky a vybereme volbu Zásady schůzek.
- V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
- V sekci Účastníci a hosté v poli Role, které mají na schůzkách práva prezentujícího vybereme volbu Organizátoři, ale uživatelé to nemusí brát v potaz.
- Klikneme do tlačítka Uložit.
Nově založené schůzky budou mít v možnostech schůzky nadále nastavenu v polí Kdo může prezentovat výchozí hodnotu Jenom já.
Umožnění odstraňovat cizí příspěvky v kanálech
Učitelé v roli vlastníka týmu vítají možnost odstranění příspěvků studentů – členů týmu.
Tato možnost je dostupná po nastavení Office 365 v organizaci:
- Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
- V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
- V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
- V centru pro správu Teams v levém panelu klikneme do volby Zásady zasílání zpráv.
- V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
- Zapneme pole Vlastníci mohou odstraňovat odeslané zprávy.
- Klikneme do tlačítka Uložit.
Zákaz žádosti o řízení
V průběhu výkladu mohou učitele rušit (často nechtěné) žádosti o předání řízení. Správce Office 365 může vypnout možnost žádostí:
- Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
- V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
- V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
- V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Schůzky a vybereme volbu Zásady schůzek.
- V spodní části stránky klikneme do volby Globální (výchozí nastavení).
- V sekci Sdílení obsahu vypneme pole Povolit účastníkům požádání o řízení nebo jeho předání.
- Klikneme do tlačítka Uložit.
Umožnění hostů mimo organizaci v týmech
Aby se mohli hosté mimo organizaci stát členy týmů, musí být v organizaci povolen správcem Office 365 přístup hostů:
- Jako správce Office 365 spustíme z portálu Office 365 aplikaci Správce.
- V levém panelu aplikace Správce v sekci Centra pro správu klikneme do tlačítka Všechna centra pro správu.
- V pravé hlavní části okna klikneme do volby Teams.
- V centru pro správu Teams v levém panelu rozbalíme skupinu Nastavení na úrovni organizace a vybereme volbu Přístup hosta.
- V horní části stránky zapneme volbu Povolit hosta v aplikaci Teams.
- Zapnutí je aktivní s časových odstupem až 24 hodin.
- Klikneme do tlačítka Uložit.