Nastavení online schůzky, předsálí
Připojení uživatelů do online schůzky můžeme regulovat čekáním v předsálí. Nastavení role (organizátor, prezentující, účastník) ve schůzce významně ovlivňuje oprávnění uživatelů na schůzce.
Nastavení online schůzky budeme demonstrovat na dvou schůzkách:
- Informatika 6.A: týdně se opakující schůzka v týmu 6.A Informatika v kanálu Výuka,
- Třídní schůzka: jednorázová schůzka založená v kalendáři.
Předsálí a nastavení schůzky
Do předsálí umisťujeme uživatele po jejich pokusu o připojení do schůzky, když chceme zkontrolovat, zda se schůzky mohou účastnit nebo když je chceme do schůzky pustit až ve vhodnou chvíli.
Příklady:
- třídní schůzka, do níž pouštíme jen rodiče na základě seznamu uživatelů oprávněných účastnit se třídní schůzky (rodiče, opatrovníci),
- placené školení, do něhož pouštíme jen registrované účastníky se zaplaceným poplatkem, uživatele na schůzce konfrontujeme se seznam účastníků se zaplaceným poplatkem,
- státní zkouška či obhajoba studentů, do níž pouštíme studenta až po vyzkoušení předchozího studenta.
Předsálí budeme demonstrovat na nastavení online výuky. V předsálí nebudou čekat studenti předmětu, avšak budou čekat další uživatelé, např. rodiče či školní inspektor:
- Nastavíme možnosti schůzky:
- Z kalendáře nebo z příspěvků kanálu schůzky klikneme do názvu schůzky.
- V okně vlastnosti schůzky klikneme v druhém horním vodorovném panelu nástrojů do tlačítka Možnosti schůzky. (Z místní nabídky tlačítka po kliknutí pravým tlačítkem myši můžeme vybrat volbu Kopírovat odkaz a odkaz pro zobrazení možností schůzky zobrazit v prohlížeči.)
- Z kalendáře nebo z příspěvků kanálu schůzky klikneme do názvu schůzky.
-
- Možnosti schůzky se zobrazí v kartě webového prohlížeče:
- Kdo může obejít předsálí?: Místo výchozí hodnoty Všichni vybereme Lidé v naší organizaci.
- V případě státních zkoušek bychom vybrali volbu Jenom já. Potom by předsálím procházeli všichni V uživatelé.
- Kdo může prezentovat?: Místo výchozí hodnoty Všichni vybereme Jenom já. Uživatelé schůzky budou mít nastavenu roli účastníka s omezenými možnostmi (např. nebudou moci ztlumovat ostatní, prezentovat svůj obsah).
- V případě schůzek mimo kanál můžeme nastavit výčet konkrétních uživatelů volbou Konkrétní lidé (např. asistent/asistenti organizátora schůzky).
- V případě schůzek pro veřejnost můžeme využít volbu Lidé v naší organizaci.
- Vždy povolit volajícím přeskočit předsálí: Pozvaní externí uživatelé přeskočí předsálí (funkční jen pro nastavení Kdo může obejít předsálí na hodnotu Lidé v naší organizaci nebo Lidé v naší organizaci a v důvěryhodných organizacích).
- Oznamovat, když se volající připojí nebo odpojí: Ponecháme nastavenu hodnotu Ano, abychom byli informováni a připojování a odpojování uživatelů.
- Nastavení uložíme kliknutím do tlačítka Uložit.
- Kdo může obejít předsálí?: Místo výchozí hodnoty Všichni vybereme Lidé v naší organizaci.
- Možnosti schůzky se zobrazí v kartě webového prohlížeče:
V aplikaci Teams se připojíme ke schůzce a budeme demonstrovat práci s předsálím.
- V okně vlastností online výuka klikneme do tlačítka Připojit se.
- Potvrdíme nastavení kamery a mikrofonu kliknutím do tlačítka Připojit se.
- Externí účastník otec studentky Vojtěch Sladký je po pokusu připojit se ke schůzce na základě odkazu schůzky upozorněn, že čeká v předsálí.
- Na pokus připojit se uživatelem umístěným do předsálí jsme upozorněni informačním oknem. Klikneme do tlačítka Zobrazit předsálí.
- Zobrazí se seznam uživatelů schůzky, na jeho začátku je seznam uživatelů v předsálí s možností přijmout či zamítnout jednotlivé či všechny uživatele z předsálí. U ikony pro zobrazení účastníků je počet uživatelů v předsálí.
- Po kontrole, zda účastníka chceme přijmout, klikneme do tlačítka Povolit, popř. Povolit přístup všem.
- Externí uživatelé mají v seznamu popis Host. Externí uživatelé, kteří by před připojením byli přihlášeni do Microsoft 365 v jiné organizaci, mají uveden popis Mimo vaši organizaci. Při pokusu o připojování by nemuseli psát své jméno a příjmení, bylo by převzato z jejich organizace.
- Pokud by se uživatelé podléhající předsálí odpojili ze schůzky, při novém pokusu o připojení by znovu museli projít schválením z předsálí.
Role na schůzce
Vzhledem k nastavení schůzky mají po připojení všichni uživatelé s výjimkou organizátora roli účastníka.
V týmu mají uživatelé role, které nemají význam ve schůzce:
- vlastník,
- člen.
Na schůzce mají uživatelé specifické role:
- organizátor: vytvořil schůzku, má práva prezentujícího, nelze mu roli odebrat,
- prezentující: rozšířená práva,
- účastník: redukovaná práva.
Účastník nemůže:
- ztišit ostatní uživatele schůzky,
- dát ruku dolů ostatním uživatelům schůzky,
- prezentovat svůj obsah,
- převzít kontrolu nad prezentovaným obsahem jiných prezentujících,
- nahrávat schůzku,
- měnit roli uživatelů schůzky,
Prezentující nemůže:
- měnit roli organizátora,
- zrušit ztlumení uživatelů,
- zvednout ruku uživatelům.
Organizátor či prezentují může měnit roli ostatním a provádět další akce. V řádku uživatele klikne do tlačítka Další možnosti a může vybrat:
- Přestat se hlásit
- Ztlumit účastníka (včetně organizátora)
- Připnout: Připne si vybraného účastníka do zobrazených videí či fotografií či iniciál.
- Nastavit jako prezentujícího / Nastavit jako účastníka
- Odebrat účastníka