Nastavení online schůzky, předsálí

Připojení uživatelů do online schůzky můžeme regulovat čekáním v předsálí. Nastavení role (organizátor, prezentující, účastník) ve schůzce významně ovlivňuje oprávnění uživatelů na schůzce.

Nastavení online schůzky budeme demonstrovat na dvou schůzkách:

  • Informatika 6.A: týdně se opakující schůzka v týmu 6.A Informatika v kanálu Výuka,
  • Třídní schůzka: jednorázová schůzka založená v kalendáři.

Předsálí a nastavení schůzky

Do předsálí umisťujeme uživatele po jejich pokusu o připojení do schůzky, když chceme zkontrolovat, zda se schůzky mohou účastnit nebo když je chceme do schůzky pustit až ve vhodnou chvíli.

Příklady:

  • třídní schůzka, do níž pouštíme jen rodiče na základě seznamu uživatelů oprávněných účastnit se třídní schůzky (rodiče, opatrovníci),
  • placené školení, do něhož pouštíme jen registrované účastníky se zaplaceným poplatkem, uživatele na schůzce konfrontujeme se seznam účastníků se zaplaceným poplatkem,
  • státní zkouška či obhajoba studentů, do níž pouštíme studenta až po vyzkoušení předchozího studenta.

Předsálí budeme demonstrovat na nastavení online výuky. V předsálí nebudou čekat studenti předmětu, avšak budou čekat další uživatelé, např. rodiče či školní inspektor:

  • Nastavíme možnosti schůzky:
    • Z kalendáře nebo z příspěvků kanálu schůzky klikneme do názvu schůzky.

    • V okně vlastnosti schůzky klikneme v druhém horním vodorovném panelu nástrojů do tlačítka Možnosti schůzky. (Z místní nabídky tlačítka po kliknutí pravým tlačítkem myši můžeme vybrat volbu Kopírovat odkaz a odkaz pro zobrazení možností schůzky zobrazit v prohlížeči.)

    • Možnosti schůzky se zobrazí v kartě webového prohlížeče:
      • Kdo může obejít předsálí?: Místo výchozí hodnoty Všichni vybereme Lidé v naší organizaci.
        • V případě státních zkoušek bychom vybrali volbu Jenom já. Potom by předsálím procházeli všichni V uživatelé.
      • Kdo může prezentovat?: Místo výchozí hodnoty Všichni vybereme Jenom já. Uživatelé schůzky budou mít nastavenu roli účastníka s omezenými možnostmi (např. nebudou moci ztlumovat ostatní, prezentovat svůj obsah).
        • V případě schůzek mimo kanál můžeme nastavit výčet konkrétních uživatelů volbou Konkrétní lidé (např. asistent/asistenti organizátora schůzky).
        • V případě schůzek pro veřejnost můžeme využít volbu Lidé v naší organizaci.
      • Vždy povolit volajícím přeskočit předsálí: Pozvaní externí uživatelé přeskočí předsálí (funkční jen pro nastavení Kdo může obejít předsálí na hodnotu Lidé v naší organizaci nebo Lidé v naší organizaci a v důvěryhodných organizacích).
      • Oznamovat, když se volající připojí nebo odpojí: Ponecháme nastavenu hodnotu Ano, abychom byli informováni a připojování a odpojování uživatelů.
      • Nastavení uložíme kliknutím do tlačítka Uložit.

V aplikaci Teams se připojíme ke schůzce a budeme demonstrovat práci s předsálím.

  • V okně vlastností online výuka klikneme do tlačítka Připojit se.
  • Potvrdíme nastavení kamery a mikrofonu kliknutím do tlačítka Připojit se.
  • Externí účastník otec studentky Vojtěch Sladký je po pokusu připojit se ke schůzce na základě odkazu schůzky upozorněn, že čeká v předsálí.
  • Na pokus připojit se uživatelem umístěným do předsálí jsme upozorněni informačním oknem. Klikneme do tlačítka Zobrazit předsálí.
  • Zobrazí se seznam uživatelů schůzky, na jeho začátku je seznam uživatelů v předsálí s možností přijmout či zamítnout jednotlivé či všechny uživatele z předsálí. U ikony pro zobrazení účastníků je počet uživatelů v předsálí.
  • Po kontrole, zda účastníka chceme přijmout, klikneme do tlačítka Povolit, popř. Povolit přístup všem.
  • Externí uživatelé mají v seznamu popis Host. Externí uživatelé, kteří by před připojením byli přihlášeni do Microsoft 365 v jiné organizaci, mají uveden popis Mimo vaši organizaci. Při pokusu o připojování by nemuseli psát své jméno a příjmení, bylo by převzato z jejich organizace.
  • Pokud by se uživatelé podléhající předsálí odpojili ze schůzky, při novém pokusu o připojení by znovu museli projít schválením z předsálí.

Role na schůzce

Vzhledem k nastavení schůzky mají po připojení všichni uživatelé s výjimkou organizátora roli účastníka.

V týmu mají uživatelé role, které nemají význam ve schůzce:

  • vlastník,
  • člen.

Na schůzce mají uživatelé specifické role:

  • organizátor: vytvořil schůzku, má práva prezentujícího, nelze mu roli odebrat,
  • prezentující: rozšířená práva,
  • účastník: redukovaná práva.

Účastník nemůže:

  • ztišit ostatní uživatele schůzky,
  • dát ruku dolů ostatním uživatelům schůzky,
  • prezentovat svůj obsah,
  • převzít kontrolu nad prezentovaným obsahem jiných prezentujících,
  • nahrávat schůzku,
  • měnit roli uživatelů schůzky,

Prezentující nemůže:

  • měnit roli organizátora,
  • zrušit ztlumení uživatelů,
  • zvednout ruku uživatelům.

Organizátor či prezentují může měnit roli ostatním a provádět další akce. V řádku uživatele klikne do tlačítka Další možnosti a může vybrat:

  • Přestat se hlásit
  • Ztlumit účastníka (včetně organizátora)
  • Připnout: Připne si vybraného účastníka do zobrazených videí či fotografií či iniciál.
  • Nastavit jako prezentujícího / Nastavit jako účastníka
  • Odebrat účastníka

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: