Tvorba a synchronizace týmů Microsoft Teams dle seznamu studentů předmětu
Z InSIS je možné založit tým v Microsoft Teams, popř. připojit stávající tým k předmětu. Vyučující jsou vlastníky týmu, studenti členy týmu. Při zakládání je možné doplnit na začátek názvu svou část názvu týmu. Synchronizace vlastníků a členů skupiny z InSIS do Teams probíhá několikrát denně. 12 měsíců po skončení období předmětu dojde k automatickému odstranění týmu v Teams. Tým lze vytvořit ze všech studentů předmětů nebo z vybrané rozvrhové akce. Není možné připojit současně více rozvrhových akcí.
Postup učitele:
- Po přihlášení v sekci Moje výuka klikneme do odkazu Záznamník učitele.
- V řádku předmětu ve sloupci Pokračovat klikneme do šipky.
- V dolní části základní údajů o předmětu klikneme do tlačítka Microsoft Teams.
- V sekci Nová skupina můžeme:
- V poli Volitelná část názvu zapsat počáteční text názvu, za nějž bude doplněna fakulta a ident předmětu.
- V poli Rozsah můžeme vybrat rozsah synchronizovaných členů a vlastníků:
- vyučující a studenti předmětu: všichni studenti předmětu
- vyučující předmětu: pouze učitelé
- vyučující a studenti rozvrhové akce: studenti rozvrhové akce vybrané v navíc zobrazeném poli Rozvrhová akce
- V poli Konvertovat skupinu můžeme vybrat stávající dosud nevyužitý tým z Teams, s nímž budou členové a vlastníci synchronizováni.
Vytvoření skupiny v Teams k předmětu v InSIS trvá asi 20 minut. Tým je typu třída.
Připojený tým je uveden v seznamu skupin:
- Kliknutím do počtu uživatelů můžeme zobrazit seznam uživatelů týmu s upřesněním, zda se jedná o vlastníky týmu.
- Kliknutím do počtu ručně přidaných uživatelů můžeme přidat členy, kteří nejsou zapsáni v předmětu.
- Kliknutím do tlačítka ve sloupci Odkaz můžeme otevřít tým předmětu ve webové či desktopové aplikaci.