Bakalářské práce
Krok č. 1: Nastudovat relevantní předpisy a postupy
- Dodržovat obecné požadavky stanovené fakultními předpisy
- Prostudovat si podrobně informace na stránkách katedry, na které plánujete psát BP.
- Informace o zadání, zpracování a obhajobě BP na katedře finančního účetnictví a auditingu zde
Krok č. 2: Výběr vedoucího práce
- Zvolit vedoucího práce dle preferovaného tématu
- Oslovit preferovaného vyučujícího co nejdříve:
- celoškolská Pravidla řízení kvality vzdělávacího procesu omezují počet kvalifikačních prací, které může jeden pedagog současně vést
- platí jednoduché pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív mele“
- BP je vhodné (nejen kvůli kapacitách vyučujících, ale i s ohledem na Bakalářský seminář) začít řešit 1 rok před předpokládanou obhajobou
Rozhodnete-li se oslovit mě …
Krok č. 3: Příprava tezí BP (cca 2 stránky)
- Téma BP:
- zvolit vlastní téma a shrnout důvodu, proč dané téma (nesmí se jednat o obecné formulace ve smyslu „je důležité zabývat se“, nýbrž musí být cítit z toho Vaše motivace zabývat se zvoleným tématem)
- ideální téma propojuje současné problémy v oblasti účetnictví, o kterou se obzvláště zajímáte a/nebo existuje propojení na vaši práci či koníčky či se jedná o průřezové téma napříč fakultou
- Cíl práce:
- hlavní cíl / hlavní otázky, které chcete řešit
- předpokládaný výsledek
- Osnova práce:
- do druhé úrovně (abyste dopředu získali představu o rozsahu a nutných datech)
- Praktická aplikace:
- zaměření, potřebná vstupní data, způsob jejich zpracování
- Výchozí zdroje literatury (nikoliv základní učebnice účetnictví, ale především tu, která se týká přímo zpracovávaného tématu)
Krok č. 4: Projednání tezí BP
- Domluvit si osobní konzultaci tezí (zaslat emailem předem)
- Na základě tezí BP (a volné kapacity) se rozhodnu, zda budu vaši práci vést
- I pokud se vedoucím BP nestanu, doporučím případné úpravy tezí a doporučím též jiného vhodného vedoucího
Krok č. 5: Zpracování a odevzdání práce
- Po zadání BP do InSIS se domluvíme na harmonogramu psaní a průběžné kontroly BP
- BP se nemusí psát chronologicky dle jednotlivých kapitol; v některých případech je vhodnější začít praktickou (empirickou) částí – bude domluveno
- Po zpracování každé dílčí kapitoly zaslat tuto ke kontrole
- Je-li nutné, kdykoliv konzultovat nejasnosti při zpracování
- Vzhledem k závazným termínům pro odevzdání dle vyhlášky děkana je nutné finální verzi mít hotovou 3 týdny před obhajobou, abych stihnul včas zkontrolovat
- Nahrání práce do InSIS a odevzdání výtisku na sekretariát pouze na základě mého předchozího schválení
- Počet odevzdávaných výtisků: 1 povinně k obhajobě + případně 1 další oponentovi, bude-li žádat. Pro mě v žádném případě netisknout, dostačuje mi elektronická verze.
Krok č. 6: Obhajoba práce
- Obhajoba práce probíhá formou presentace práce před zkušební komisí (bez využití výpočetní techniky).
- Dodržet klasická pravidla presentování výsledků své práce:
- logická stavba, tj.:
- v úvodu osvětlit, proč jste si zvolili dané téma
- v hlavní části seznámit komisi s hlavními závěry práce; problémy, na které jste narazili, a jejich možným řešením;
- na závěr si nechte odpovědi na otázky z posudku oponenta
- výstižnost a stručnost:
- nezdržovat (se) triviálními záležitostmi
- zaměřit se na praktickou část, ta bývá individuální a tedy i zajímavější
- gradace:
- obhajobu ukončit nějakou zajímavostí či důležitým poznatkem
- nečíst texty ze slidů či z nějakého papíru, nýbrž mít strukturu obhajoby srovnanou v hlavě
- logická stavba, tj.: