David Procházka

KFÚA FFÚ

David Procházka

Bakalářské práce

Krok č. 1: Nastudovat relevantní předpisy a postupy

  • Dodržovat obecné požadavky stanovené fakultními předpisy
  • Prostudovat si podrobně informace na stránkách katedry, na které plánujete psát BP.
  • Informace o zadání, zpracování a obhajobě BP na katedře finančního účetnictví a auditingu zde

Krok č. 2: Výběr vedoucího práce

  • Zvolit vedoucího práce dle preferovaného tématu
  • Oslovit preferovaného vyučujícího co nejdříve:
    • celoškolská Pravidla řízení kvality vzdělávacího procesu omezují počet kvalifikačních prací, které může jeden pedagog současně vést
    • platí jednoduché pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív mele“
    • BP je vhodné (nejen kvůli kapacitách vyučujících, ale i s ohledem na Bakalářský seminář) začít řešit 1 rok před předpokládanou obhajobou

Rozhodnete-li se oslovit mě …

Krok č. 3: Příprava tezí BP (cca 2 stránky)

  • Téma BP:
    • zvolit vlastní téma a shrnout důvodu, proč dané téma (nesmí se jednat o obecné formulace ve smyslu „je důležité zabývat se“, nýbrž musí být cítit z toho Vaše motivace zabývat se zvoleným tématem)
    • ideální téma propojuje současné problémy v oblasti účetnictví, o kterou se obzvláště zajímáte a/nebo existuje propojení na vaši práci či koníčky či se jedná o průřezové téma napříč fakultou
  • Cíl práce:
    • hlavní cíl / hlavní otázky, které chcete řešit
    • předpokládaný výsledek
  • Osnova práce:
    • do druhé úrovně (abyste dopředu získali představu o rozsahu a nutných datech)
  • Praktická aplikace:
    • zaměření, potřebná vstupní data, způsob jejich zpracování
  • Výchozí zdroje literatury (nikoliv základní učebnice účetnictví, ale především tu, která se týká přímo zpracovávaného tématu)

Krok č. 4: Projednání tezí BP

  • Domluvit si osobní konzultaci tezí (zaslat emailem předem)
  • Na základě tezí BP (a volné kapacity) se rozhodnu, zda budu vaši práci vést
  • I pokud se vedoucím BP nestanu, doporučím případné úpravy tezí a doporučím též jiného vhodného vedoucího

Krok č. 5: Zpracování a odevzdání práce

  • Po zadání BP do InSIS se domluvíme na harmonogramu psaní a průběžné kontroly BP
  • BP se nemusí psát chronologicky dle jednotlivých kapitol; v některých případech je vhodnější začít praktickou (empirickou) částí – bude domluveno
  • Po zpracování každé dílčí kapitoly zaslat tuto ke kontrole
  • Je-li nutné, kdykoliv konzultovat nejasnosti při zpracování
  • Vzhledem k závazným termínům pro odevzdání dle vyhlášky děkana je nutné finální verzi mít hotovou 3 týdny před obhajobou, abych stihnul včas zkontrolovat
  • Nahrání práce do InSIS a odevzdání výtisku na sekretariát pouze na základě mého předchozího schválení
  • Počet odevzdávaných výtisků: 1 povinně k obhajobě + případně 1 další oponentovi, bude-li žádat. Pro mě v žádném případě netisknout, dostačuje mi elektronická verze.

Krok č. 6: Obhajoba práce

  • Obhajoba práce probíhá formou presentace práce před zkušební komisí (bez využití výpočetní techniky).
  • Dodržet klasická pravidla presentování výsledků své práce:
    • logická stavba, tj.:
      • v úvodu osvětlit, proč jste si zvolili dané téma
      • v hlavní části seznámit komisi s hlavními závěry práce; problémy, na které jste narazili, a jejich možným řešením;
      • na závěr si nechte odpovědi na otázky z posudku oponenta
    • výstižnost a stručnost:
      • nezdržovat (se) triviálními záležitostmi
      • zaměřit se na praktickou část, ta bývá individuální a tedy i zajímavější
    • gradace:
      • obhajobu ukončit nějakou zajímavostí či důležitým poznatkem
      • nečíst texty ze slidů či z nějakého papíru, nýbrž mít strukturu obhajoby srovnanou v hlavě

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: